Náš přístup
- Individuální pozornost jednotlivým účastníkům, skupiny maximálně o 12 lidech, průměrně 8 účastníků
- Interaktivní tréninkové metody
- Nácvik modelových situací se zpětnou vazbou od lektora a návrhy na další zlepšení
- Prakticky zaměřený program
Obsah
1. den
-
Time management jako pracovní nástroj (4 generace TM v realitě školního prostředí, Já a čas)
- Naučit se analyzovat vlastní situaci- Uvědomit si priority a s nimi množství času, které jim věnujeme aktuálně a které bychom jim věnovat chtěli- Ujasnit si motivaci k lepšímu plánování času- Uvědomit si cenu času- Vytvořit si akční plán- Vzít v úvahu silné a slabé stránky plánování času -
Techniky plánování
- Parametry efektivního cíle- Rozlišení velkého a malého plánu- Eisenhowerovo okno- Paretovo pravidlo- Plánování času v různých časových rámcích- Plánovací a kontrolní nástroje -
Bariéry TM
- Disciplína jako předpoklad úspěšného zvládání úkolů a času- Nebezpečí a příčiny odkládání- Zakládání materiálů a dokumentů - papírování- Zloději času -
Organizace práce s ostatními
- Asertivita jako pomocník v organizaci práce a času- Přijetí úkolu- Vyrušování
2. den
-
Stresory ve školství
- Uvědomit si, co je stres- Definovat stresory související:- Se systémem- S rodiči- S dětmi- S kolegy- S osobností učitele -
Individuální prožívání stresu
- Zmapovat vlastní situaci- Nahlédnout na stres jako na energii připravenou k akci- Poznat individuální projevy- Porozumět vlastní stresové reakci -
Jak se vypořádat se stresem
- Osvojit si komunikační dovednosti potřebné pro aktivní přístup k práci a zvládání stresu- Zabránit hromadění stresu- Kontrolovat emoce -
Efektivní protistresové nástroje
- Asertivní NE- Zdravé životní návyky a aktivní odpočinek- Pozitivní postoj -
Jak se uvolnit
- Tipy pro zvládání akutního stresu ve škole- Relaxační techniky- Humor -
Syndrom vyhoření a efektivní obrana
- Definovat pojem „syndrom vyhoření“- Poznat vznik a příčiny syndromu vyhoření- Co syndrom způsobuje, jak ho poznáme, změny v chování- Jak se syndromem vyhoření nakládat a jak jej léčit