Otevřené programy

ONLINE KURZ Využití MICROSOFT TEAMS A NÁSTROJŮ OFFICE 365 PRO ZEFEKTIVNĚNÍ PRÁCE ŠKOLY (4 hod.)

Používáte Microsoft Teams zatím pouze pro zajištění online výuky?

Chcete využít možnosti této aplikace s cílem lepšího řízení času vlastního i ostatních, zefektivnění interní komunikace ve škole, řízení projektů?

Naučíme Vás propojit a využít možnosti Microsoft Teams s dalšími aplikacemi Office 365, které máte všechny bezplatně k dispozici (mimo Bookings).

 

Využití Microsoft Teams a nástrojů Office 365 pro zefektivnění práce školy,online kurz (4 hod.), 8. 10. 2021

Cílová skupina

Kurz je určen pro management škol i pro učitele, kteří mají zájem efektivně využívat nástroje Office 365.

Obsah

  1. To-Do
    • Aplikace To-Do slouží ke správě osobních úkolů. Úkoly můžeme přebírat z doručených e-mailů příznaky pro zpracování nebo je vytvořit přímo v aplikaci To-Do. Úkoly můžeme sdružovat do seznamů, naopak k úkolu můžeme vytvářet dílčí kroky. Úkoly můžeme opatřit atributy významnosti (důležité úkoly, můj den). Úkolům lze přiřazovat termíny připomenutí a plnění. Aplikace To-Do umožňuje sledovat i týmové úkoly přidělené uživateli v aplikaci Planner.
    • Ve škole umožňuje učiteli sledovat své osobní školní úkoly, popř. také soukromé úkoly. Jejich evidence umožňuje nezapomenout na termínované úkoly a snadno plánovat svou práci.
    • Aplikace je vhodná i pro výuku žáků / studentů, kteří se díky ní naučí organizovat si svůj čas.
  2. Planner
    • Aplikace Planner slouží k plánování týmových úkolů např. týmu vytvořeném v Teams. Jednotlivé úkoly mohou být přidělovány více uživatelům. Úkoly můžeme sdružovat do kontejnerů, naopak k úkolu můžeme vytvářet dílčí úkoly v kontrolním seznamu.
    • Ve škole umožňuje vedení školy zadávat týmové úkoly, termíny, např. přípravu školních akcí, přijímacího řízení, maturit.
    • Aplikace je vhodná i pro výuku žáků / studentů, kteří si díky ní mohou organizovat práci týmů.
  3. Bookings
    • Aplikace Bookings umožňuje nabízet uživatelům ze školy i mimo ni školní akce s možností rezervace. Rezervující nemusí mít účet Microsoft 365. Lze tak rezervovat formou nabízených služeb např. konzultace učitelů žákům / studentům či rodičům. Rezervace se zapisuje do jejich kalendáře. Lze také nabízet akce s nastavenou kapacitou účastníků, např. přihlašování na volitelné předměty.
    • Aplikace je dostupná pro školy jen v Office 365 v plánu A3 (placená verze).
  4. SharePoint
    • SharePoint je nejen nástrojem týmového úložiště, ale také nástrojem ukládání dat pomocí jednoduchých aplikací. SharePoint umožňuje týmu (vytvořeném např. v Microsoft Teams) sdílet soubory a data, vytvořit rychle intranet.
    • Ve škole umožňuje vytvořit školní, třídní či učitelský intranet se stránkami i seznamy k shromažďování či prezentaci dat. Obsah intranetu je dostupný jen uživatelům školy či jejich vybraných uživatelů (třídě, učitelům, vedení školy), části intranetu lze zpřístupnit hostům, např. rodičům či jiným externím uživatelům.
  5. Lists
    • Aplikace Lists (Seznamy) usnadňuje uživateli tvorbu vlastních seznamů – sdílených tabulek, které se ukládají do SharePointu. Seznamy je možné importovat z Excelu nebo vytvořit nové s vlastní strukturou sloupců různých druhů. Seznamy s obrázky lze zobrazit formou galerie. Seznamy s časovými údaji lze zobrazit formou kalendáře.
    • Ve škole umožňuje připravit a na intranetu prezentovat např. seznamy volitelných předmětů a jejich charakteristiku, seznam nabízených akcí školy, seznam možností praxe a uplatnění absolventů.
  6. OneDrive
    • OneDrive pro firmy je osobním cloudovým úložištěm souborů uživatele. Soubory jsou vždy dostupné na počítačích či mobilních zařízeních, je možné je snadno sdílet s jinými uživateli. Vytváří se automaticky verze souborů, k historickým verzím je možné se vracet. Vybrané soubory a složky je možné synchronizovat, aby byly dostupné lokálně bez připojení k internetu a aby bylo možné přehledně prohlížet strukturu jejich uspořádání.
    • Ve škole umožňuje učitelům i studentům ukládat a všude mít přístupné soubory a sdílet je navzájem. Student může připravit ve OneDrive seminární práci, sdílet ji učiteli, který do seminární práce vkládá připomínky a komentáře formou revizí.
    • Na rozdíl od jiných ve školách využívaných prostředků sdílení souborů nepotřebuje učitel, žák / student další účet a heslo.
  7. Stream
    • Aplikace Stream je vnitroškolním video portálem. Zdrojem videí mohou být nahrávky online schůzek v Teams, další vložená videa či videa vytvořená přímo v aplikaci Stream. Videa je možné uspořádat do kanálů a snadno zpřístupnit vybraným skupinám uživatelů např. v kartě kanálu Teams.
    • Ve škole umožňuje sdílení vytvořených výukových videí, nahrávek výuky, záznamů školních akcí, instruktáží, vystoupení vedení školy (např. k zahájení školního roku), návodů (např. k studijnímu informačnímu systému).
  8. Sway
    • Aplikace Sway je určena pro tvorbu jednoduchých veřejných webových stránek obsahujících texty, obrázky, odkazy, vybrané vložené aplikace, např. mapy.
    • V škole umožňuje snadnou tvorbu veřejných webových stránek, např. webových stránek tříd či celé školy. Formou příběhů lze rychle informovat o průběhu školních akcí, např. dnů otevřených dveří, lyžařských kurzů, školních výletů, maturitních plesů.
  9. Teams
    • Aplikace Teams slouží nejen k oline výuce, stává se portálem řady dalších aplikací tak, aby uživatel nemusel přemýšlet, kterou aplikaci spustit a kde v ní hledat informace. Další aplikace lze integrovat formou kanálových či osobních karet.
    • Ve škole umožňuje připravit do kanálů karty jednotlivých souborů Wordu, Excelu, PowerPointu, týmových úkolů z Planneru, vybraných seznamů Lists, intranetu SharePointu, nahrávek ze Streamu i YouTube, interních i veřejných webových stránek. Pro učitele je možné vytvořit kartu se statistikami výuky Insights.
    • Teams dále umožňují:
      • připravovat třídní nástěnky formou moderovaných kanálů,
      • realizovat jednoduché schvalovací procesy, např. žádosti žáka / studenta o výjezd s rodiči na dovolenou v době školního roku, žádost učitele o jednorázovou změnu času výuky (aplikace Schvalování)
      • ukládat hlasové zprávy do hlasové schránky (aplikace Hovory),
      • organizovat směny, např. službu na vrátnici (aplikace Směny).

Cena: 1 500 Kč s DPH / 1 účastník 

TECHNICKÁ ZKOUŠKA = PŘÍPRAVNÁ SCHŮZKA: proběhne ve středu 6. 10. 2021, od 18:15, pokud nenaleznete v obsahu, co Vás zajímá, připravte si svůj dotaz, aby si lektor mohl připravit odpověď na kurz. Bližší informace naleznete v pozvánce.

Délka kurzu

  • 4 hod. formou ukázek ve fiktivní škole, získáte kvalifikované a jasné odpovědi na vaše dotazy

Lektor 

doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc. 

  • Problematice Office 365, distanční, vzdálené výuce a e-learningu se věnuje desítky let
  • Školí ve firmách i ve školách
  • Vede Univerzitu třetího věku na VŠE v Praze (asi 60 předmětů, 40 učitelů, 500 studentů) včetně přípravy rozvrhu hodin, agendy odměn interním a externím učitelům, intranetu a veřejných webových stránek, nastavování online schůzek předmětů.
  • Je organizačním garantem programu Manažer obchodu v kombinované formě studia (30 předmětů, 20 učitelů, 120 studentů) včetně přípravy rozvrhu hodin , agendy odměn interním a externím učitelům, intranetu a veřejných webových stránek, nastavování online schůzek předmětů.
  • Zkušenosti z období po přerušení prezenční výuky v březnu 2020: 
    Ve spolupráci s POSITIVE proškoleno cca 600 pedagogů ZŠ/SŠ na různých úrovních v aplikaci MS Teams pro využití online výuky

           - Vlastní vzdálená výuka na VŠE v Praze a konzultace vybraným fakultám VŠE v Praze 

  • Školitel bude vycházet v kurzu ze zkušeností ze své pedagogické a řídící práce i školení pro praxi ve firmách a ve školství

Hodnocení účastníků předchozích ONLINE kurzů konané společností POSITIVE:

- Děkuji za možnost zúčastnit se, mnoho zajímavého jsem se dozvěděla a naučila. Bylo to přínosné. Lektor přednáší velmi fundovaně, přihlíží k různé úrovni digitální gramotnosti účastníků.

- Děkuji, s kurzem jsem byla spokojená a budu se snažit využít v praxi.

- Děkuji moc za podněty!

- Velmi se mi líbil a byl přínosný.

- Užitečné školení, pomoc v řešení současné situace.

- Kurz se mi líbil, byl pro mne jako úplného začátečníka srozumitelný a přínosný. Děkuji

Termíny programu

Program bude probíhat v následujících termínech

1. 8.10.2021 13.00 - 17.15 REZERVOVAT TERMÍN

Cena

1 500 Kč s DPH / 1 účastník /1 online kurz 4 hod.

Forma kurzu

  • online, není třeba Office 365 (Pokud nemáte instalovány: desktopovou aplikaci Microsoft Teams nebo desktopovou aplikaci Microsoft SmartBoard, nainstalujte si je, prosím, před školením. Jsou bezplatné a dostupné v odkazech na adrese: https://name.vse.cz/kubalek/home/teams-pro-skoly/)
  • den před konáním účastníci obdrží e-mailem odkaz, po kliknutí na odkaz se připojí ke schůzce (Teams), v níž školení probíhá
  • k dotazování mohou použít chat ve schůzce či mikrofon

REGISTRACE je možná nejpozději do 17 hod. den před konáním kurzu. Později negarantujeme možnost přihlášení. Pokud po přihlášení neobdržíte potvrzovací e-mail, zkontrolujte si nevyžádanou poštu.

ZÁVAZNÁ PŘIHLÁŠKA na trénink společnosti POSITIVE












Účastníci:
Jméno E-mail Pozice
V případě technických potíží se zadáním objednávky se obraťte na lucie.tokarykova@positive.cz,
děkujeme Vám.
Rezervace se řídí obchodními podmínkami, které naleznete ZDE.
Potvrzením rezervace souhlasíte se zpracováním osobních údajů. ZDE.