Cílová skupina
Kurz je určen pro rodiče dětí, které právě vstupují do školky, školy nebo do nového školního režimu, i pro ty, kteří chtějí zvládnout nový školní rok jinak než dosud. Je vhodný pro všechny, kteří hledají více jasnosti, energie a vnitřní opory ve své každodenní dvojroli rodič-leader.
Přínosy kurzu
- Ujasníte si prostředí a logistiku: Kde, kdy, s kým a za jakých podmínek budete fungovat? Jak si nastavit režim, aby byl pro všechny únosný?
- Uděláte si inventuru aktivit: Co je potřeba začít, co přestat, co změnit, co delegovat – aby věci fungovaly a nebolely.
- Podíváte se na své schopnosti a zdroje: V čem se cítím silný/á, co potřebuji posílit? Jaká pravidla a návyky mě podrží?
- Prozkoumáte své hodnoty a přesvědčení: Jaké postoje a očekávání nesu? Jak ovlivňují moje vnímání školy, dítěte a sebe?
- Zvědomíte si svou rodičovskou identitu: Kým chci být v této nové situaci? Jak se nastavit, aby mě rodičovství více obohacovalo, než vyčerpávalo?
Obsah programu
- Začínáme uvědoměle: Prostor, režim, očekávání – co z minulosti fungovalo a co potřebuje změnu?
- Role rodiče – leadera: Jak být zároveň oporou i průvodcem? Inspirace z leadershipu v běžném rodičovství
- Jedna role – jeden život: Propojení rodinného a pracovního života do jednoho smysluplného celku
- Vedení rodiny jako týmu: Rodina jako tým – komunikace, důvěra a jasná pravidla
- Inventura zdrojů a aktivit: Co začít, co pustit, co přenastavit, aby věci fungovaly bez vyčerpání
- Vědomá pravidla a návyky: Co drží naši rodinu pohromadě – a co ji rozkolísává?
- Práce s hodnotami a postoji: Jak ovlivňují naše vnímání dítěte, školy i sebe sama?
- Flexibilita a adaptabilita: Jak zvládat změny a zachovat klid a stabilitu
- Rodičovská identita: Kdo chci být v této fázi života a co potřebuji k tomu, abych tam došel/a?
- Vlastní plán pro školní rok: Jak si vytvořit konkrétní plán pro klidnější fungování
Lektorka
Ing. Michaela Holišová je absolventkou Ekonomické fakulty Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava, kde studovala podnikovou ekonomiku a management. Během své kariéry získala bohaté zkušenosti na různých pozicích: působila jako specialista, manažer i majitelka v malých a středních firmách napříč výrobním, obchodním a neziskovým sektorem. Vedla týmy ve výrobních firmách, neziskových organizacích i v sektoru služeb, což jí poskytlo unikátní pohled na fungování různých typů organizací. Jako lektorka se zaměřuje na témata jako budování a vedení týmu, práce s hodnotami a důvěrou, definování rolí a jejich sladění, time management (i pro chaotiky), podnikání v souladu se sebou a základy koučování. Je jednou z mála certifikovaných lektorek metodiky (psychodiagnostického nástroje) Lumina na českém trhu. Její workshopy jsou interaktivní, plné her a otázek, a vždy přizpůsobené specifickým potřebám každého klienta. Jako lektorka přistupuje k účastníkům s důrazem na praktické zkušenosti a individuální potřeby. Využívá sedm klíčových principů: kontext, dopad, angažovanost, praktičnost, koučovací přístup, fakta a pohodu. Tento přístup umožňuje účastníkům být autentičtí ve svých rolích a dosahovat výsledků s radostí a nadhledem. Ve volném čase se mezi mnoha koníčky věnuje i psaní; je autorkou knihy "Rodič leader", která pomáhá čtenářům nalézt rovnováhu mezi rodičovstvím a leadershipem.