Otevřené programy

Prevence syndromu vyhoření ve školství

Program je akreditovaný v rámci DVPP, na jeho financování je možné využít zdrojů z dotačních programů ŠABLON.

Cílová skupina

Ředitelé škol a školských zařízení, vedoucí pedagogičtí pracovníci, další pedagogičtí pracovníci. 

Cíl

Cílem tréninku je seznámit účastníky s hrozbou syndromu vyhoření ve školství.

Specifické cíle tréninku:
-        Poznat, co je to „syndrom vyhoření“ + jaké jsou jeho příznaky
-        Seznámit se s prevencí syndromu vyhoření
-        Osvojit si praktické rady a tipy na aplikaci relaxačních a uvolňovacích technik ve školním prostředí

Náš přístup

  • Individuální pozornost jednotlivým účastníkům, skupiny maximálně o 12 lidech, průměrně 8 účastníků
  • Interaktivní tréninkové metody
  • Nácvik modelových situací se zpětnou vazbou od lektora a návrhy na další zlepšení
  • Prakticky zaměřený program

Obsah

  • Syndrom vyhoření (vznik, příznaky, stádia, rizikové faktory)

    -  Co to je syndrom vyhoření, jak a proč vzniká
    -  Signály upozorňující na riziko syndromu vyhoření
    -  Příznaky syndromu vyhoření
          - V psychické oblasti
          - Ve fyzické oblasti
          -  V sociální oblasti
    -  Jak jsem na tom JÁ SÁM s vyhořením?
    -  Stádia vyhoření
    -  Rizikové faktory v osobnosti člověka
  • Prevence (ochrana zdraví, vlastní inventura, pomoc, kazuiky, nácvik)

    -  Salutoprotektivní faktory
    -  Vlastní salutoprotektivní prvky obsažené ve svém životním stylu
    -  Sebereflexe vlastního pracovního nasazení
    -  Desatero ochrany před syndromem vyhoření
    -  Pomoc při syndromu vyhoření, prevence + náprava
    -  Pomoc na úrovni organizace - supervize + podpora
    -  Diskuse nad kazuistikami, konzultace vlastních případů
    -  Nácvik krátkých relaxačních a uvolňovacích technik, které je možno aplikovat i ve škole (např. práce s dechem, svalová relaxace celého těla, pozitivní imaginace, nácvik sebevědomého postoje, uzemnění)

Lektor

Mgr. Helena Wiesenbergová

Působí v oblasti rozvoje lidských zdrojů 17 let jako lektor a kouč. Je absolventkou Univerzity v Hradci Králové a během svého dalšího vzdělávání absolvovala čtyřletý výcvik v GESTALT psychoterapii a psychosyntéze holandského institutu Multi–Dimens a akreditovaný výcvik v koučování firmy QED Group. 

Helena má rozsáhlé zkušenosti s prací s pedagogickými pracovníky, především s řediteli na všech úrovních (MŠ, ZŠ, SŠ). Je velmi empatická a přátelská, dokáže rychle navázat s účastníky otevřený vztah a nastolit ve skupině atmosféru důvěry, vzájemného respektu a plného zapojení. 9 let působila jako učitelka na ZŠ.

Termíny programu

Program bude probíhat v následujících termínech

1. 9.5.2024 9.00 - 16.30 REZERVOVAT TERMÍN

Místo konání

Praha, místo konání bude upřesněno v pozvánce pro účastníky 

Cena

Účastnický poplatek na jednoho účastníka činí 2 800 Kč bez DPH za jednodenní program.

Investice zahrnuje:

  • Zajištění školících prostor a technického vybavení
  • Školící materiály
  • Drobné občerstvení v průběhu tréninku (nezahrnuje oběd)
  • “POSITIVE” osvědčení
  • Dárek POSITIVE
  • Vyhodnocení programu

ZÁVAZNÁ PŘIHLÁŠKA společnosti POSITIVE












Účastníci:
Jméno E-mail Pozice
V případě technických potíží se zadáním objednávky se obraťte na monika.putalova@positive.cz,
děkujeme Vám.
Rezervace se řídí obchodními podmínkami, které naleznete ZDE.
Potvrzením rezervace souhlasíte se zpracováním osobních údajů. ZDE.