Náš přístup
- Individuální pozornost jednotlivým účastníkům, skupiny maximálně o 12 lidech, průměrně 8 účastníků
- Interaktivní tréninkové metody
- Nácvik modelových situací se zpětnou vazbou od lektora a návrhy na další zlepšení
- Prakticky zaměřený program
Obsah
-
Syndrom vyhoření (vznik, příznaky, stádia, rizikové faktory)
- Co to je syndrom vyhoření, jak a proč vzniká- Signály upozorňující na riziko syndromu vyhoření- Příznaky syndromu vyhoření- V psychické oblasti- Ve fyzické oblasti- V sociální oblasti- Jak jsem na tom JÁ SÁM s vyhořením?- Stádia vyhoření- Rizikové faktory v osobnosti člověka -
Prevence (ochrana zdraví, vlastní inventura, pomoc, kazuiky, nácvik)
- Salutoprotektivní faktory- Vlastní salutoprotektivní prvky obsažené ve svém životním stylu- Sebereflexe vlastního pracovního nasazení- Desatero ochrany před syndromem vyhoření- Pomoc při syndromu vyhoření, prevence + náprava- Pomoc na úrovni organizace - supervize + podpora- Diskuse nad kazuistikami, konzultace vlastních případů- Nácvik krátkých relaxačních a uvolňovacích technik, které je možno aplikovat i ve škole (např. práce s dechem, svalová relaxace celého těla, pozitivní imaginace, nácvik sebevědomého postoje, uzemnění)
Lektor
Mgr. Helena Wiesenbergová
Působí v oblasti rozvoje lidských zdrojů 17 let jako lektor a kouč. Je absolventkou Univerzity v Hradci Králové a během svého dalšího vzdělávání absolvovala čtyřletý výcvik v GESTALT psychoterapii a psychosyntéze holandského institutu Multi–Dimens a akreditovaný výcvik v koučování firmy QED Group.
Helena má rozsáhlé zkušenosti s prací s pedagogickými pracovníky, především s řediteli na všech úrovních (MŠ, ZŠ, SŠ). Je velmi empatická a přátelská, dokáže rychle navázat s účastníky otevřený vztah a nastolit ve skupině atmosféru důvěry, vzájemného respektu a plného zapojení. 9 let působila jako učitelka na ZŠ.