Náš přístup
- Individuální pozornost jednotlivým účastníkům, skupiny maximálně o 12 lidech, průměrně 8 účastníků
- Interaktivní tréninkové metody
- Nácvik modelových situací se zpětnou vazbou od lektora a návrhy na další zlepšení
- Prakticky zaměřený program
Obsah
-
Komunikační dovednosti ve školní praxi
- Fáze komunikačního procesu- Jak vybudovat důvěru při vzájemné komunikaci- Pravidla aktivního naslouchání, empatie- Princip win-win při vzájemné komunikaci- Jak poskytnout a přijmout zpětnou vazbu -
Způsoby komunikace
- Efektivní komunikace dle situace (placené školní akce pro žáky, řešení drzého chování žáka k pedagogickému pracovníkovi, změny v rozvrhu atd.)- Kdy využít přímý kontakt, telefon, e-mail- Specifika telefonní komunikace- Osobnostní typy, komunikační styly (volba způsobu komunikace dle typu osobnosti) -
Obtížné situace v komunikaci
- Jednání s rodičem/kolegou v právu- Jednání s rodičem/kolegou v emoci- Jednání s manipulujícím rodičem/kolegou -
Neverbální komunikace, bariéry v komunikaci
- Řeč těla druhého- Reakce na řeč těla druhého- Prevence chyb v neverbální komunikaci
Lektor
Mgr. Helena Wiesenbergová
Působí v oblasti rozvoje lidských zdrojů 17 let jako lektor a kouč. Je absolventkou Univerzity v Hradci Králové a během svého dalšího vzdělávání absolvovala čtyřletý výcvik v GESTALT psychoterapii a psychosyntéze holandského institutu Multi–Dimens a akreditovaný výcvik v koučování firmy QED Group.
Helena má rozsáhlé zkušenosti s prací s pedagogickými pracovníky, především s řediteli na všech úrovních (MŠ, ZŠ, SŠ). Je velmi empatická a přátelská, dokáže rychle navázat s účastníky otevřený vztah a nastolit ve skupině atmosféru důvěry, vzájemného respektu a plného zapojení. 9 let působila jako učitelka na ZŠ.