Náš přístup
- Individuální pozornost jednotlivým účastníkům, skupiny maximálně o 12 lidech, průměrně 8 účastníků
- Interaktivní tréninkové metody
- Nácvik modelových situací se zpětnou vazbou od lektora a návrhy na další zlepšení
- Prakticky zaměřený program
Obsah
1. den
-
Komunikační dovednosti ve školní praxi
- Fáze komunikačního procesu- Jak vybudovat důvěru při vzájemné komunikaci- Pravidla aktivního naslouchání- Empatie- Princip win-win při vzájemné komunikaci- Jak poskytnout a přijmout zpětnou vazbu -
Způsoby komunikace
- Efektivní komunikace dle situace- Kdy využít přímý kontakt, telefon, e-mail- Osobnostní typy- Komunikační styly- Volba způsobu komunikace dle typu osobnosti -
Efektivní telefonní komunikace
- Specifika telefonní komunikace- Struktura telefonátu- Navázání kontaktu- Práce s hlasem -
Neverbální komunikace, bariéry v komunikaci
- Řeč těla druhého- Reakce na řeč těla druhého- Prevence chyb v neverbální komunikaci
2. den
-
Asertivní jednání
- Základní principy asertivity- Jak pomocí asertivity čelit neoprávněné kritice a manipulaci- Jak pomocí asertivity zvládat silné emoce- Rozdíly mezi agresivním, pasivním a asertivním jednáním- Typologie a znaky manipulátorů -
Asertivní techniky a práva
- Kompromis- Přeskakující gramodeska- Otevřené dveře- Asertivní NE -
Konflikt ve škole, příčiny a řešení
- Konflikt jako proces- Příčiny konfliktních situací ve školní praxi- Fáze řešení konfliktů- Strategie a nástroje řešení konfliktů- Styly jednání v konfliktu- Typologie svízelných lidí- Řešení konfliktních a obtížných situací v týmu