Cílová skupina
Všichni zaměstnanci, kteří ve své práci využívají, spravují nebo se setkávají se systémy umělé inteligence v rámci oboru, ve kterém působí. Majitelé, vlastníci i vedoucí a manažeři, jejichž podřízení s AI pracují a kteří se potřebují seznámit s riziky a případnými sankcemi v případě porušení legislativy.
Přínosy kurzu
- Porozumíte základům AI Act, jeho cílům a klíčovým principům.
- Naučíte se klasifikovat AI systémy podle míry rizika a rozpoznat zakázané praktiky.
- Pochopíte požadavky na vysoce rizikové systémy, včetně registrace a lidského dohledu.
- Osvojíte si principy transparentnosti a informovanosti při implementaci AI.
- Seznámíte se s postupy pro úpravu smluv a interních směrnic v souladu s AI Act.
Obsah
Úvod do AI Act
- Představení AI Act
- Stručný přehled nařízení AI Act a jeho struktury
- Rozbor článku 4: konkrétní požadavky na gramotnost v oblasti AI
- Definice klíčových pojmů + kategorizace AI
- AI není jen ChatGPT: nejčastější technologie a algoritmy + praktické příklady využití
Praktické dopady AI Act
- Povinnosti poskytovatelů systémů AI a subjektů zavádějících AI
- Jak interpretovat "dostatečnou úroveň gramotnosti"
- Diferenciace požadavků dle rolí zaměstnanců a jejich zapojení do používání AI
- Praktické příklady implementace požadavků v různých typech organizací
Právní otázky
- Odpovědnost
- Autorská práva
- Specifické požadavky u rizikových modelů AI
- Compliance
- Sankce
Praktický průvodce a zajištění souladu s článkem 4 AI Act
- Klíčové kroky pro implementaci požadavků článku 4
- Vhodné use cases („jak to má vypadat“)
- Nastavení procesů práce s AI (lidský faktor, kontrola)
- Etické a bezpečnostní otázky
- Návrh systému školení a ověřování gramotnosti z právního hlediska
- Tipy pro dokumentaci a prokazování souladu s AI Act při případných kontrolách
Shrnutí a diskuse
Lektor
Radim Petlach, absolvent VŠE v Praze, je uznávaným odborníkem v oblasti umělé inteligence a marketingu, členem a partnerem České asociace umělé inteligence a zakladatelem online magazínu AI Crunch. Má rovněž bohaté zkušenosti z marketingu a byznysu ve velkých nadnárodních společnostech, jako jsou Philips a Procter & Gamble. Téměř 3 roky zastával pozici Head of Marketing & PR ve společnosti CAPEXUS, kde bylo jeho prioritou posílení značky na trhu a komunikace služeb týkajících se návrhu a realizace pracovních prostor. Radim vám představí nové způsoby, jak využít AI v pracovním i osobním životě. V rámci svých školení se soustředí na relevantnost a okamžitou aplikovatelnost probíraných témat v praxi.