Cílová skupina
Manažeři, vedoucí týmů, HR specialisté, L&D odborníci a všichni, kteří pracují s týmy, kde se nacházejí zaměstnanci ve věku 50+. Je vhodný i pro nevedoucí zaměstnance, kteří čelí výzvám ve spolupráci s výrazně staršími kolegy a potřebují je získat na svou stranu, využít jejich znalosti a expertízu nebo je zapojit do neformálních aktivit, důležitých pro chod firmy.
Přínosy kurzu
- Získáte konkrétní nástroje pro motivaci pracovníků 50+.
- Naučíte se, jak využít jejich zkušenosti pro zajištění úspěchu týmu.
- Zjistíte, jak efektivně řídit vztahy s generacemi rozdílných věkových skupin.
- Získáte praktické dovednosti pro podporu pracovního výkonu a angažovanosti starších pracovníků.
- Naučíte se, jak zajistit hladký přechod do důchodu a zapojit seniorní pracovníky do klíčových projektů.
Obsah
- Úvod: Generace 50+ v pracovním procesu – výzvy a příležitosti
- Jak efektivně komunikovat napříč generacemi
- Hodnoty a pohled na svět těch „dříve narozených“
- Jak identifikovat potenciál starších pracovníků a jak s ním pracovat
- Motivace 50+ zaměstnanců: Jak jim dát smysl v posledních letech kariéry
- Vytváření propojení mezi mladšími a staršími kolegy v týmu
- Zapojení seniorů do mentoringu a předávání zkušeností
- Zajištění profesionálního růstu i pro pracovníky na odchodu do penze
- Udržování pozitivní pracovní dynamiky ve smíšeném týmu
- Jak překonávat předsudky a stereotypy vůči věkovým skupinám
- Praktické nástroje pro motivaci a zapojení zaměstnanců 50+ do firemní kultury napříč celou firmou
Lektorka
Mgr. Bronislava Jindříšková působí jako lektorka a koučka se zaměřením na rozvoj týmů i jednotlivců. Má dlouholeté zkušenosti z manažerských pozic v oblasti marketingu a digitálních médií, kde se věnovala strategickému řízení týmů a rozvoji jejich kompetencí. Postupně se specializovala na oblast vzdělávání a profesního růstu. Ve své lektorské praxi se soustředí na komunikaci, týmovou spolupráci a manažerské dovednosti, s důrazem na praktické využití. Zaměřuje se na rozvoj zaměstnanců napříč různými odvětvími a úrovněmi řízení. Věnuje se také osobnímu rozvoji jako klíčovému faktoru profesní stability, zejména v kontextu měnícího se pracovního trhu. Je přesvědčena, že celoživotní vzdělávání a schopnost adaptace jsou zásadní pro udržení profesní relevance, a to především u zkušenějších pracovníků. Ve výuce propojuje teoretické znalosti s praktickými zkušenostmi a využívá efektivní metody učení. Absolvovala roční výcvik v somatickém koučování akreditovaný ICF (ACSTH).