Cílová skupina
Manažeři a vedoucí týmů na všech úrovních, HR specialisté zodpovědní za onboarding a rozvoj zaměstnanců, podnikatelé a majitelé menších firem, týmlídři usilující o efektivní spolupráci a udržení klíčových talentů, a vedoucí pracovníci čelící vysoké fluktuaci nebo demotivaci svých zaměstnanců.
Přínosy kurzu
- Naučíte se, jak správně zavést nováčky do firmy, aby se rychle zapojili, cítili se vítaní a zůstali i po zkušební době. Budete adaptační proces opravdu řídit
- Budete schopni rovnoměrně dělit odpovědnost za adaptaci mezi nadřízeného, nováčka a tým, popř. další účastníky procesu onboardingu v kontextu vaší společnosti.
- Naučíte se, jak neztratit přehled o tom, co již nový zaměstnanec umí, jak se chová a co ke své práci potřebuje.
- Naučíte se strukturovaně pracovat s potřebami současných zaměstnanců tak, abyste byli schopni předejít jejich vyhoření, demotivaci nebo dokonce odchodu ze společnosti.
- Zlepšíte svou dovednost čelit manipulacím vyplývajícím ze současné situace na trhu práce a naučíte se těmto novým výzvám přizpůsobit svůj styl řízení.
Obsah
- Přínos adaptačního období pro nováčka, tým a vedoucího
- Definování cílů pro úspěšnou integraci nováčka
- Vytvoření strukturovaného plánu adaptačních kroků
- Podpora ze strany stávajících zaměstnanců a delegování úkolů
- atmosféra v týmu a prostředí pro stabilizaci nováčka
- Příprava klíčových otázek a postupu pro první rozhovor
- Identifikace motivace nováčka a přizpůsobení vedení
- Poskytování průběžné zpětné vazby podle motivace nováčka
- Struktura práce v adaptaci: Stanovení cílů a ověřování jejich plnění
- Frekvence a forma adaptačních rozhovorů během adaptace
- Vyhodnocení dosažených cílů na konci adaptace
- Motivační nástroje: komunikace, uznání, zpětná vazba a další