Cílová skupina
Kurz je určen manažerům, vedoucím, mistrům i personalistům na různých úrovních řízení, jejichž pozice vyžaduje optimální a citlivé řešení vypjatých a problematických situací, aniž by došlo k vytvoření demotivujícího pracovního prostředí nebo k dotčení lidské důstojnosti v náročné životní situaci propouštěného.
Přínosy kurzu
- Naučíte se efektivně připravit a vést vytýkací nebo propouštěcí rozhovor, jasně formulovat očekávání a důvody k propuštění, a nastavit podmínky pro ukončení pracovního poměru.
- Osvojíte si, jak vymezit chyby, formulovat kritiku konstruktivně a definovat očekávané pracovní výsledky.
- Naučíte se reagovat na výroky zaměstnanců klidně, zvládat stres a udržet racionální přístup.
- Získáte jistotu při sdělování negativních a kritických informací, aniž by byla narušena vzájemná důvěra a respekt.
- Posílíte schopnost zvládat stres a vést náročné rozhovory pevně a profesionálně.
Obsah
- Smysl a cíl pohovoru, požadovaný výsledek
- Příprava – základ úspěchu
- Fakta, příklady a argumenty, reakce na námitky
- Zvládnutí vlastní role, pravidla a fér přístup
- Výběr prostředí a vhodné načasování
- Struktura náročného pohovoru
- Zvládání emocí a vypjatých situací
- Jak formulovat negativní sdělení, konstruktivní přístup
- Oprávněné obavy a prevence konfliktu
- Odpovědnost za komunikaci
- Specifika pohovorů – výtka nebo propuštění