Cílová skupina
Manažeři a vedoucí týmů, kteří chtějí rozvíjet sebe i své podřízené a chápou, že rozvoj emoční inteligence, práce s emocemi vlastními i druhých patří mezi důležité manažerské kompetence, které mají zásadní vliv na fungování, spokojenost lidí a efektivitu týmu.
Přínosy kurzu
- Pochopíte pojem EQ a uvědomíte si vliv emocí na váš osobní i pracovní život
- Naučíte se zvládat vlastní emoce i emoce druhých v různých situacích při vedení týmů.
- Pochopíte rozdíly a principy fungování jednotlivých složek emoční inteligence.
- Poznáte svůj temperamentový typ a zjistíte, jak ovlivňuje váš způsob práce s lidmi v týmu.
- Osvojíte si strategie pro pochopení vlastních emocí i emocí členů týmu včetně pokročilých koučovacích technik
Obsah
- Pojem „emoční inteligence“
- Vztah IQ a EQ
- Rozvoj osobního potenciálu s využitím rozvoje EQ
- Složky emoční inteligence podle D. Golemana: sebeuvědomění, sebeovládání, sebemotivace, empatie, schopnost přizpůsobit své jednání emocím jiných lidí
- Jak rozvíjet emoční inteligenci u druhých při vedení lidí
- Důležitost empatie
- Základní druhy emocí, temperament a jejich vliv na rozhodování
- Jak zvládat své emoce i emoce druhých v obtížných situacích
- Zdravé emoce jako zdroj energie
- Techniky práce s emocemi a pokročilejší koučovací techniky
- Praktický nácvik