Cílová skupina
Všichni zaměstnanci ve službách a zákaznickém servisu – v hotelnictví, gastronomii, maloobchodu, zdravotnictví či call centrech, kteří jsou české/slovenské národnosti a kteří přicházejí do styku s lidmi s kulturně zcela odlišného prostředí.
Přínosy kurzu
- Zvýšíte svou kulturní inteligenci a empatii.
- Naučíte se vnímat univerzální komunikační vzorce a rozdíly.
- Zlepšíte svou schopnost adaptovat se v mezinárodním prostředí.
- Předejdete nedorozuměním a konfliktům, vyplývajícím z kulturních rozdílů.
- Posílíte schopnost efektivně komunikovat bez ohledu na národnost.
Obsah
- Co je to interkulturní komunikace a jak kulturní rozdíly ovlivňují jednání a vnímání
- Monochronní vs. polychronní přístup k času a jejich vliv na spolupráci
- Vnímání osobního prostoru při komunikaci v různých kulturách
- Rozdíl mezi vysokým a nízkým kontextem komunikace, podtext a neverbální signály
- Vztah k autoritám a vnímání hierarchie v různých kulturách
- Verbální a neverbální rozdíly – gestikulace, tón hlasu, oční kontakt
- Kulturní hodnoty, jako individualismus vs. kolektivismus a přímé vs. nepřímé vyjadřování
- Styly řešení konfliktů – konfrontační vs. harmonizační přístup
- Kulturní šok a strategie pro úspěšnou adaptaci
- Praktická cvičení pro rozvoj kulturní inteligence a univerzální pravidla pro komunikaci
- Jak identifikovat vlastní předsudky a stereotypy a naučit se je překonávat
- Budování vzájemného respektu a empatie v multikulturním prostředí