Cílová skupina
Projektoví manažeři, kteří jsou v průběhu projektu nuceni vyjednávat se zákazníky o nejlepším způsobu realizace v rámci daných možností časových, finančních, technických aj. Někteří často vstupují do projektu v různé fázi řešení – musí zakázku získat a průběžně mu „prodat“, obhájit, vysvětlit, přesvědčivě zargumentovat svůj návrh/názor/řešení.
Co se v programu naučíte?
- jak vyjednávání vést a proč
- kdy udělat kompromis nebo ústupek a kdy ne
- používat užitečné argumentační techniky
- přizpůsobit se a vnímat svůj protějšek
- rozpoznat a bránit se manipulaci a komunikačním trikům
- pozitivně nesouhlasit
Obsah
Vyjednávání
- Cíle vyjednávání
- Postoj, cíle a situace obou stran
- Fáze vyjednávacího procesu
- Ústupky a kompromisy
Argumentace
- Obrana proti komunikačním trikům
- Technika ano, ale, zatím
- Technika přizpůsobení pomocí typologie
- Techniky zrcadlení, provázení atd.
- Deeskalace konfliktu otázkami
Kontramanipulace
- Rozpoznání manipulace
- Druhy manipulativních technik
- Odstupňovaná efektivní obrana
Síla pozitivního nesouhlasu jako strom
- ANO - Kořeny, jako společné hodnoty/cíle, ze kterých vyrůstá rozhodnutí odmítnout
- NE - Kmen pozitivní, jasné ne
- ANO - Koruna budoucí nastavení, dohoda, návrat k vyjednávání
Nácvik a zpětná vazba
Náš přístup
- Individuální pozornost jednotlivým účastníkům, skupiny maximálně o 12 lidech, průměrně 8 účastníků
- Interaktivní tréninkové metody
- Nácvik modelových situací pomocí hraní rolí a videotechniky
- Prakticky zaměřený program
Lektor
Lucie Nachtigalová je zkušená senior lektorka, její tréninky jsou ceněny především pro svou praktičnost.
Do společnosti POSITIVE přišla před 16 lety z pozice manažerky klientského centra významné telekomunikační společnosti, kde vedla tým cca 200 lidí. Jako lektorka se specializuje na manažerské a prodejní dovednosti, vede projekty pro nejnáročnější zákazníky a její zpětná vazba od účastníků je trvale výborná. Má loď, s kterou brázdí nejčastěji Labe a radost jí dělá ve volném čase její velká rodina. Těší se na Vás!