Cílová skupina
Program je určen všem, kdo komunikují se zákazníky – osobně, po telefonu, e-mailem či jinými kanály. Je vhodný pro pracovníky zákaznické podpory, obchodníky, specialisty, konzultanty i pracovníky back-office, kteří chtějí lépe porozumět tomu, jak různé typy lidí vnímají komunikaci – a jak se v ní lépe zorientovat i bez psychologického vzdělání.
Přínosy kurzu
- Získáte praktický vhled do základů osobnostní typologie bez škatulkování.
- Naučíte se vnímat odlišnosti v komunikaci jako vodítka, ne jako problém.
- Poznáte svůj vlastní komunikační styl a jeho dopad na zákazníky.
- Získáte konkrétní tipy, jak upravit jazyk, tón i tempo komunikace podle typu zákazníka.
- Naučíte se lépe „číst“ potřeby a emoce druhých, a adekvátně na ně reagovat.
Obsah
- Úvod do typologie osobnosti: rozdíl mezi temperamentem a charakterem
- Dichotomie: introverze vs. extroverze, myšlení vs. cítění
- 4 základní „barevné“ typy zákazníků a jejich typické projevy
- Komunikační styl jednotlivých typů: slovník, neverbální a paralingvistické projevy
- Typické situace nedorozumění a jak jim předcházet
- Jak rozpoznat signály nespokojenosti a potřeby u různých typů
- Co (ne)funguje při přesvědčování, vysvětlování nebo řešení konfliktu
- Praktické návody, jak přizpůsobit svůj přístup bez ztráty autenticity
- Cvičení a modelové situace z praxe účastníků
Lektorka
Mgr. Bronislava Jindříšková působí jako lektorka a koučka se zaměřením na rozvoj týmů i jednotlivců. Má dlouholeté zkušenosti z manažerských pozic v oblasti marketingu a digitálních médií, kde se věnovala strategickému řízení týmů a rozvoji jejich kompetencí. Postupně se specializovala na oblast vzdělávání a profesního růstu. Ve své lektorské praxi se soustředí na komunikaci, týmovou spolupráci a manažerské dovednosti, s důrazem na praktické využití. Zaměřuje se na rozvoj zaměstnanců napříč různými odvětvími a úrovněmi řízení. Věnuje se také osobnímu rozvoji jako klíčovému faktoru profesní stability, zejména v kontextu měnícího se pracovního trhu. Je přesvědčena, že celoživotní vzdělávání a schopnost adaptace jsou zásadní pro udržení profesní relevance, a to především u zkušenějších pracovníků. Ve výuce propojuje teoretické znalosti s praktickými zkušenostmi a využívá efektivní metody učení. Absolvovala roční výcvik v somatickém koučování akreditovaný ICF (ACSTH).