Odkaz na fotografie ZDE a VIDEO.
4. ročník konference ZÁKAZNÍK 2030 úspěšně proběhl!
Vzhledem ke zhoršené epidemiologické situaci to letos bylo napínavé! Do poslední chvíle jsme si nebyli jisti ani formátem ani místem konání. Nakonec se podařila pravděpodobně nejlepší varianta, cca 40 lidí se zúčastnilo osobně a další využili online přenosu.
Program zahájili moderátoři akce Lada Haisová, majitelka vzdělávací a poradenské společnosti POSITIVE, která je zároveň hlavním organizátorem konference, a Tomáš Jindříšek, partner digitální a marketingové agentury Dark Side.
První blok programu byl tradičně věnován vizím a trendům zákaznické budoucnosti. Eva Veisová z Ipsosu představila KDO bude zákazník roku 2030, co chce a očekává. Zajímavé bylo statistické srovnání počtu lidí v jednotlivých generacích a data, jak která skupina bude zastoupena v roce 2030. Generace Z, které je věnována velká pozornost, kvantitativně nebude v budoucnu hybnou silou ani ekonomiky ani pracovního zaměstnaneckého trhu. Eva přiblížila také 5 zákaznických tenzí, jako např. udržitelnost versus komfort, životní prostředí versus zdraví, autenticita versus instagram, kterými jsou a budou zákazníci zmítáni.
Další řečník Karel Kovář Kovy – youtuber a influencer se představil nově jako „vlivník“ :-) a poukázal na paralelu „podnikatel/byznys a zákazník“, „tvůrce a divák“. Udržení pozornosti diváka je stále obtížnější, doba udržení pozornosti je stále kratší, přibývá platforem i přehlcení reklamou. Co zůstane, jsou emoce. Blok završil Tomáš Jindříšek z Dark Side přednáškou zaměřenou na „7 tipů na nový svět“, ve které např. zaznělo: žijeme a budeme žít v hybridní době, kde se online a offline prolíná, pro značku je důležitější než kdykoli jindy udržitelnost a smysl, důležitá je segmentace komunikace a cílení s ohledem na aktuálně nejvyšší míru individualizace potřeb zákazníků, důležitou roli hrají digitální autority a práce s daty.
Druhý blok byl zaměřený na inovace ve firmách. Pro účastníky se nabídl velmi zajímavý pohled dvou řečníků na zákaznické služby ve finančním sektoru. První šéfka inovací v ČSOB Michaela Lhotková, zástupce tradiční banky, a druhý, odpůrce tradičních institucí, šéf finanční skupiny Partners Petr Borkovec. Michaela představila téma „Digitální banka budoucnosti“, interní kategorizaci klientů budoucnosti a novinky, kterými banka žije nebo se je připravuje pro blízkou budoucnost. Petr Borkovec kontroval v pohledu na banky a jejich klientský přístup. Závěr jeho vystoupení byl nekompromisní: finanční služby pro retail jsou obrovským a stále rostoucím trhem, skvělými maržemi a příšernou kvalitou služeb, velmi špatným servisem a nulovým přemýšlením o skutečných potřebách a zájmech klienta. Tam vidí velký potenciál a příležitost pro svůj byznys model.
Blok před obědem uzavřel skvělý energický řečník, šéf logistického startupu DoDo Martin Marek. Nejúčinnější vakcínou byznysu je podle něj digitalizace. Aktuální doba mohutně akceleruje logistickou potřebu, a to je obrovská příležitost pro jeho byznys. Všichni chtějí služby lepší a rychlejší. Doba doručitelnosti je jeden z hlavních ukazatelů volby zákazníka pro nákup a technologická připravenost umožňuje DoDu být tak leadrem městské logistiky.
Odpolední blok byl věnován tématům Za lepší život a svět kolem nás. Iveta Kutišová a Vladimír Víšek přestavili, co jsme ještě o IKEA nevěděli. Love brand IKEA se chystá stále více edukovat své zákazníky v udržitelném chování: nábytek ze starého nábytku, masové kuličky bez masa, nejlepší obal žádný obal, sušenky z kávové sedliny. IKEA vidí budoucnost v přechodu z lineárního na cirkulární byznys model.
Za oblast energetiky vystoupil pan Jiří Vrbický z ČEZ ESCO. Nastínil nové trendy v energetice jako např. tlak regulace na ochranu klimatu, nové potřeby a přání zákazníků, tlak zákazníků a trhů na udržitelný rozvoj, nové technologie v energetice, digitalizace, které formují ESCO produkty. I v energetice je zřejmá změna zákaznického chování, změna z pasivního na aktivního spotřebitele. Představil konkrétní projekty energetických úspor a smart řešení pro komerční i nekomerční subjekty, jako jsou školy, nemocnice, města.
Poslední řečník konference, Filip Říha ze společnosti Wild & Coco, představil novou kategorii zákazníků – Zákazník, který má duši. Popsal, kdo to je, co miluje, co ho zajímá, na co se ptá, co je pro něj důležité. Kolik takových lidí na světě je a jaký je potenciál poskytovat této skupině služby a produkty. Filip je velký vizionář, podělil se s námi i o jeho vizionářský pohled na budoucnost a společnosti. Mimo jiné očekává např. zmoudření populace, rozpomenutí se na přírodu a využití technologií pro dobro všech. Budeme jemu i sobě držet palce, aby to tak bylo! :-)
Konference se povedla, atmosféra byla skvělá, online fungoval. :-) Padlo hodně inspirativních myšlenek, ze kterých jasně vyčnívá VYHRÁVÁ RYCHLEJŠÍ A ADAPTABILNĚJŠÍ!
Děkujeme za flexibilitu a vstřícnost hotelové společnosti EuroAgentur Hotels & Travel, zvláště pak hotelu EA Embassy.