Odkaz na fotografie ZDE a VIDEO.
3. ročník konference ZÁKAZNÍK 2030 proběhl v první jarní den v inspirativní atmosféře Kina Atlas. Společně s našimi řečníky jsme sdíleli a diskutovali novinky, trendy a inovace v zákaznickém přístupu, komunikaci a customer service v současné době, kdy se svět moderních technologií a robotů propojuje s touhou zákazníků po udržitelnosti, lokálních produktech a lidském přístupu.
První blok programu byl tradičně věnován vizím a trendům zákaznické budoucnosti. Otevřeli jej moderátoři Lada Haisová, majitelka vzdělávací a poradenské společnosti POSITIVE a Tomáš Jindříšek, partner digitální a marketingové agentury Dark Side. Hned na začátku zaznělo, že lidský kontakt se zákazníkem stále zůstává zásadním faktorem ovlivňujícím zákaznickou zkušenost. Zákazník zůstává člověk s emocemi, je stále náročnější, agilnější a chce spolurozhodovat. Směřujeme tedy k partnerství se zákazníkem. Prioritním zákazníkem je zaměstnanec, flexibilita a různorodost práce bude zásadní zvláště pro mladou generaci. Trendem je sdílené vlastnictví, míra individuálních potřeb je na nejvyšší úrovni, jak kdy byla, a personalizace v CX se tak stává klíčovou. Do většinového vkusu se bez systematické práce s daty nestrefíme. Reputace je nová měna, stále větší je vliv influencerů jako nových médií, digitalizace retailu pokračuje a prodej musí jít ruku v ruce s trvalou udržitelností.
David Fiala (Kantar CZ - video ZDE) představil výstupy z aktuální studie LifeStyle 2018 o životním stylu a postojích Čechů. Víte, co znamená být spokojený pro Čechy do 25 let? Vzdělání, široký rozhled, cestovat po světě, uznání v oboru, vysoký plat. U starších Čechů více vyniká rodina a zdraví. Na oblibě u zákazníků získávají lokální produkty, toužíme po sebezdokonalování, opečovávání, zážitcích a zábavě. Nikola Pleska (Microsoft) nám před coffee breakem představil éru digitální transformace a zdůraznil, že zákazník se skrývá v datech. Svět se mění. Pokud nebudeme schopni reagovat, tak nepřežijeme.
Druhý blok zaměřený na inovace ve firmách otevřel Jiří Petržilka (Letiště Praha). Cílem Letiště Praha je připravit se na enormní růst v letecké přepravě v nejbližších letech, usnadnit a zpříjemnit pasažérům cestu odbavení a zároveň využít jejich nákupní potenciál. Na letišti se prioritně zaměřují na bezpečnost, mobilitu a virtuální obchod. Při vaší cestě můžete potkat i prvního robota. Ze závěrečné interakce s publikem vyplynulo, že důvodem pro výběr letiště je často příjemný, usmívající se personál, v čemž Praha zaznamenává značné rezervy. O trendech v prodeji aut promluvil Jaromír Kuhn (ŠKODA AUTO). Zdůraznil vysokou náročnost budoucího zákazníka, trendy jako autonomní auta a e-Mobilitu s jejich přínosy i komplikacemi. Představil např. nové obchodní modely, které Škodovka testuje pod hlavičkou ŠTORE. Kávou jsme pokračovali s Petrou Kolářovou (Starbucks CZ/SK). Proč do kaváren Starbucks chodí stále tolik lidí? Proč se jich tam tolik vrací? Podle Petry tam nechodí za kávou, ale za zážitkem.
Odpolední blok byl věnován inovačním projektům pod názvem „Za lepší život a svět kolem nás“. Hana Fořtová a Tereza Dvořáková (Frusack) se rozhodly svět změnit a ulevit mu od plastů! Navrhly a vyvinuly totiž opakovaně použitelný Frusack jako alternativu k jednorázovým mikrotenovým sáčkům. Každý účastník si jeden malý Frusack odnesl, může se tedy do zlepšování světa rovnou zapojitJ. Život ve veřejném prostoru již nějaký čas povznáší Ondřej Kobza (dle jeho vlastních slov „kavárenský povaleč“ a kulturní aktivista). Jeho vystoupení bylo spontánní, nepřipravené, nadmíru svobodomyslné a oživující. Lada Vyvialová (LADA fashion) vnáší do šatníků nanotechnologie. Móda může být chytrá i udržitelná zároveň. Co víc si přát? Snad jen efektivnější zdravotnictví, které propaguje známý lékař Tomáš Šebek (uLékaře.cz). Tomáš je nadšencem a propagátorem telemedicíny, díky níž chce zjednodušit a zkrátit cestu pacienta ke správnému specialistovi, aniž by byl pacient nucen čekat řadu měsíců na nevhodného odborníka. Hlavně věřme, #dobretodopadne;-)
I letošním ročníkem jsme podpořili dobrovolnické sdružení Lékořice, jež se zaměřuje na zpříjemnění pobytu v nemocnicích pacientům, kteří potřebují psychickou podporu a zvýšení motivace k uzdravení.
První jarní den se povedl a kromě nového přívalu energie, který je cítit všude ve vzduchu, jsme snad opět o něco více odhalili, jak dělat věci lépe a smysluplněji. Těšíme se na další ročník!
Občerstvení na akci zajistily společnosti Wine Food Market a Café Atlas.