Náš přístup
- Individuální pozornost jednotlivým účastníkům, skupiny maximálně o 12 lidech, průměrně 8 účastníků
- Interaktivní tréninkové metody
- Nácvik modelových situací se zpětnou vazbou od lektora a návrhy na další zlepšení
- Prakticky zaměřený program
Obsah
-
Řešení konfliktů ve škole
- Konflikt jako proces- Příčiny konfliktních situací ve školní praxi- Fáze řešení konfliktů- Techniky a nástroje řešení konfliktů- Styly jednání v konfliktu- Typologie svízelných lidí- Řešení konfliktních a obtížných situací -
Obtížné situace ve školním prostředí
- Identifikace obtížných situací- Typologie a znaky manipulátorů- Kontramanipulace- Jak pomocí asertivity čelit neoprávněné kritice a manipulaci- Co znamená empatie a její využití při řešení konfliktů -
Asertivní jednání
- Základní principy asertivity- Hlavní myšlenky asertivity- Asertivní práva- Asertivní techniky- Přeskakující gramodeska- Otevřené dveře- Kompromis- Asertivní NE
Lektor
Mgr. Helena Wiesenbergová
Působí v oblasti rozvoje lidských zdrojů 17 let jako lektor a kouč. Je absolventkou Univerzity v Hradci Králové a během svého dalšího vzdělávání absolvovala čtyřletý výcvik v GESTALT psychoterapii a psychosyntéze holandského institutu Multi–Dimens a akreditovaný výcvik v koučování firmy QED Group.
Helena má rozsáhlé zkušenosti s prací s pedagogickými pracovníky, především s řediteli na všech úrovních (MŠ, ZŠ, SŠ). Je velmi empatická a přátelská, dokáže rychle navázat s účastníky otevřený vztah a nastolit ve skupině atmosféru důvěry, vzájemného respektu a plného zapojení. 9 let působila jako učitelka na ZŠ.