Naši lidé jsou jednou z našich silných stránek a významně ovlivňují špičkovou kvalitu našich služeb.
Spolupracujeme se stabilní skupinou dvaceti externích spolupracovníků v roli lektorů, konzultantů a koučů. Všichni jsou vynikající profesionálové vybavení odbornými znalostmi a praktickými zkušenostmi. Pravidelně se podílejí na přípravě a realizaci poradenských projektů a vzdělávacích programů pro POSITIVE. Dbáme na dodržování a sjednocování lektorských standardů a kontinuální seberozvoj.
Partneři a společníci
Lada Haisová
-
studium na VŠE Praha, dokončeno inženýrské studium v oboru finance
-
následně 5 let působení na marketingových a obchodních pozicích významných státních i komerčních institucí
-
od roku 1998 Sales manager, nástup do POSITIVE s.r.o.
-
od roku 2000 výkonná ředitelka POSITIVE s.r.o.
-
od roku 2009 jednatelka a společník POSITIVE s.r.o.
- od roku 2013 jednatelka a většinová majitelka POSITIVE s.r.o.
Dorothee ter Kulve
-
studium Business Administration, Rotterdam
-
studium holandských a mezinárodních vztahů na Johns Hopkins University
-
následně 5 let práce na manažerských pozicích ve společnosti Esso
-
zakladatelka POSITIVE s.r.o. (1995)
-
výkonná ředitelka POSITIVE s.r.o. (do roku 1999)
-
následně externí konzultantka a společník společnosti (doposud)
Lektoři/konzultanti/ koučové

Lucie Idel Nachtigalová
Do společnosti POSITIVE nastoupila v roce 2005 s aktuální zkušeností z pozice manažerky kontaktního centra služeb významné telekomunikační společnosti. Je odpovědná za vedení tréninků, jejich přípravu a průběžnou inovaci vzdělávacích modulů. Současně plní roli garanta vzdělávacích a poradenských projektů při spolupráci s externími spolupracovníky. Lektorskou činností se zabývá od roku 1995. Při své práci staví na zkušenostech z praxe. V manažerských trénincích využívá vlastní případové studie z vedení různě velkých týmů napříč obory. Dlouholetou obchodní a lektorskou praxi přenáší do tréninku prodejních a komunikačních dovedností. Dlouhodobě usiluje o to, aby trénink byl především praktický. Teoretické zázemí čerpá z celoživotního vzdělávání, významným zdrojem pro ni je čtyřletá psychoterapeutická fakulta a vzdělávací cyklus Řízení lidských zdrojů. V letech 2006 až do současnosti publikovala desítky odborných článků především v časopisech HR Fórum, HR Management.

Mgr. Lída Charvátová (roz. Šašková)
Je lektorkou a konzultantkou komunikace se zaměřením na asertivitu a písemný projev. V roce 2004 se začala věnovat interní komunikaci, motivaci a vzdělávání zaměstnanců v mezinárodní výrobní společnosti Valeo. Pomáhá ve firmách zlepšovat a zefektivňovat interní komunikaci a péči o zákazníky. Zaměřuje se na asertivitu mezi jednotlivci i v týmu, na zvládání obtížných situací s interními i externími zákazníky. Učí, jak psát srozumitelné, a přitom lidské texty. Při své lektorské činnosti využívá metody zážitkové pedagogiky na základě zkušeností s teambuildingovými a teamspiritovými akcemi. Na seminářích dokáže velmi citlivě a empaticky naslouchat a zároveň je prakticky orientovaná. Je také lektorkou paměti a mozkového joggingu. Od roku 2007 až do mateřské dovolené v roce 2013 pracovala v POSITIVE na pozici interní lektorky a projektové manažerky. Od roku 2016 také píše články, rozhovory a reportáže v tištěných i online médiích. Je autorkou tří speciálů Regenerace (Zpomal, bude ti líp; Relaxace a cestování; Zdravá kancelář a práce z domova). Neziskovým organizacím pomáhá s PR texty. Ve volném čase ráda cestuje a poznává jiné kultury i díky tomu, že se domluví třemi světovými jazyky. Motto: „V životě mě žene dál má zvědavost, chuť se neustále učit a mí dva synové.“

Ing. Jakub Macoun
Lektor soft skills se zaměřením na obchod a komunikaci
Absolvoval ekonomickou VŠ, obor Podniková ekonomika na TU v Liberci a již během studií se začal pohybovat ve sféře obchodu, kde zůstal dodnes. Působil na různých obchodních a manažerských pozicích, například jako manažer ZC ve skupině ČEZ nebo jako oblastní manažer služeb ve firmě OKAY. Byl také obchodním manažerem v energetice a bankovnictví.
V posledních 7 letech se intenzivně věnuje vzdělávání, především v oblasti prodejních dovedností, komunikace a vyjednávání ve firmách. Rád předává své osobní prožitky a zkušenosti, jeho kurzy jsou vždy velmi hravé a převážnou část tvoří praktická cvičení a nácvik reálných situací. Má za sebou stovky odškolených dní primárně v obchodních a výrobních firmách po České republice a na Slovensku.

Mgr. Helena Wiesenbergová
Působí v oblasti rozvoje lidských zdrojů více než 25 let jako lektor a kouč. Vystudovala Univerzitu v Hradci Králové a během svého dalšího vzdělávání absolvovala čtyřletý výcvik v GESTALT psychoterapii a psychosyntéze holandského institutu Multi–Dimens, akreditovaný výcvik v koučování firmy QED Group, výcvik Belbínovy týmové role a další. Zaměřuje se na individuální koučování a vede školení time managementu, zvládání stresu, Work Life Balance, efektivního řešení konfliktů, mentoringu, komunikačních dovedností, poskytování profesionálních služeb a rozvoje osobnosti. Podílí se na realizaci Assessement a Development Center a na realizaci rozsáhlých vzdělávacích a rozvojových projektů pro komerční sféru i státní sektor. Vedla několikaleté projekty pro společnosti např. ČSSZ, Česká spořitelna, VZP, Deichmann, Hornbach a další. Ve volném čase hraje volejbal a miluje návštěvy divadla.

Mgr. Jana Rambousková
Je lektorkou a konzultantkou v oblasti osobnostního rozvoje, konkrétně se zaměřuje na témata selfmanagement, efektivní komunikace, prezentace, psychologie prodeje a time management. Vystudovala, ve své době málo známý obor andragogika na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Výchově a vzdělávání dospělých se intenzivně věnuje téměř dvacet let. Za svoje poslání a životní náplň považuje budování vztahů a "práci" s lidmi – těmi nejbližšími počínaje a doposud neznámými konče. Drží se jednoho z hlavních principů andragogiky a dále se vzdělává jak po stránce obsahové, tak didaktické. Absolvovala například trénink v programu Franklin Covey. Svoje lektorské zkušenosti nabyla a nabývá v prostředí akademickém, byznysovém i ve státní správě. Působila v několika významných českých vzdělávacích agenturách jako školitelka a projektová manažerka, zároveň se pohybovala v byznysovém prostředí. Má zkušenosti z akademické půdy (státní i soukromé) a z ročního působení ve státní správě. Po rodičovské dovolené se stala nezávislou lektorkou a konzultantkou v oblasti osobnostního rozvoje. Nadále spolupracuje s vybranými vzdělávacími společnostmi. Se svým krédem "neustálý růst" se snaží učit lidi především přemýšlet a hledat logické souvislosti. V POSITIVE se specializuje na témata komunikace a rozvoj lidských zdrojů.

Ing. Adéla Karlovská, MBA
Je akreditovaná koučka a lektorka s bohatými zkušenostmi v osobním i kariérním rozvoji. Vystudovala obor Finance, ekonomie a management. Profesionální kariéru zahájila v oblasti financí a účetnictví, kde postupně působila ve společnostech jako ING Bank, Edenred CZ a CPI Group, kde se z pozice samostatné účetní vypracovala až na ředitelku oddělení. Má přes 19 let manažerských zkušeností, které jí poskytly hluboké porozumění pro práci s lidmi, vedení týmů. Absolvovala řadu odborných kurzů a osvojila si metody jako Neurolingvistické programování (NLP), Feng Shui a další přístupy podporující harmonii těla i mysli. Dnes pořádá akreditované kurzy MŠMT pro budoucí kouče, semináře zaměřené na sebepoznání a osobnostní proměnu a školení v oblasti projektového řízení a agilních metod jako certifikovaný Scrum Master. Ve své praxi propojuje koučink, mentoring, Neurolingvistické programování (NLP) a Feng Shui, aby klientům pomohla objevit jejich jedinečný potenciál a dosáhnout harmonie v osobním i profesním životě, vždy s respektem k jedinečnosti každého klienta.

Ing. Radim Petlach
Je členem a partnerem České asociace umělé inteligence a mj. i zakladatelem online magazínu AI Crunch. Online magazín AI Crunch je mediálním partnerem České asociace umělé inteligence. Díky tomu má jako řádný člen přístup ke všem informacím, akcím a pestré komunitě v rámci asociace. Dlouhodobě se věnuje vzdělávání týmů, firem i škol v oblasti umělé inteligence. Klade důraz na srozumitelný výklad a praktické ukázky. Jeho cílem je, aby si účastníci školení odnesli co nejvíce relevantních informací a naučené vědomosti a vyzkoušené poznatky mohli ihned aplikovat do své praxe. AI totiž přináší zcela nové možnosti v našem pracovním i soukromém životě. Radim vám představí způsoby, jak je můžete naplno využít. Prohlubte s lektorem své znalosti v oblasti umělé inteligence a získejte inspiraci a chuť ponořit se víc do světa AI.

Mgr. Helena Horálková
Je absolventka Filozofické fakulty UK, katedry andragogiky a personálního řízení. Prošla několika HR pozicemi ve významných společnostech, působila např. jako HR manager ve společnosti CreditInfo Solutions, ČR. Několik let byla též v roli HR konzultantky a lektorky v obchodní společnosti Oresi s.r.o., posledních 5 let let spolupracuje s renomovanou firmou TTC Marconi. V současné době se zaměřuje na poradenskou činnost v oblasti náboru a výběru zaměstnanců a jejich osobnostní testování. Její doménou je psychometrické testování, které pomáhá organizacím lépe porozumět osobnostním rysům a schopnostem jejich zaměstnanců. Poskytuje individuální koučink, zaměřený na leadership a osobnostní růst. S Helenou se také často potkávají i studenti v Kariérním centru ČVUT a MatFyzUK. Lektorsky zajišťovala vzdělávací programy v řadě firem s mezinárodní působností. V životě se řídí se krédem: …“člověk smí na jiného shlížet shora pouze tehdy, když mu pomáhá postavit se na nohy…“ (G.G.Márquez).

Radek Cieslar
Je zkušený lektor, konzultant a kouč a mentor. Jako seniorní lektor se zaměřuje především na oblast obchodních, komunikačních a manažerských dovedností. Více než 10 let své profesní kariéry strávil na obchodních a manažerských pozicích ve společnostech jako např. Procter & Gamble, Pivovary Staropramen. Jako lektor a konzultant pak spolupracoval na různých projektech pro renomované společnosti, jako jsou Mercedes Benz Truck, ČEZ, eBanka, Winterthur, RABAT, Opavia, VITANA, GE Money Bank, Mediatel, O2, PRE, Cemix a mnoho dalších. Rád pomáhá obchodním manažerům a ředitelům optimalizovat firemní procesy, nastavovat smysluplné obchodní cíle a rozvíjet dovednosti jejich týmů. Má široký přehled napříč obory a chápe specifika korporátního prostředí. Navíc dokáže propojit tréninky měkkých dovedností s technologiemi, procesy a provázat je s hodnocením výkonu. Radek si zakládá na praktičnosti, vše, co učí, musí dávat smysl v praxi.

Mgr. Monika Marvanová
V POSITIVE pracovala od roku 2019 na pozici interní lektorky a projektové manažerky, nyní externě. Vystudovala Filozofickou fakultu Masarykovy univerzity oboru Sociální pedagogika a poradenství. Od roku 2017 se začala věnovat práci s lidskými zdroji, kde měla v kompetenci interní komunikaci, motivaci a vzdělávání zaměstnanců. Zaměřuje se především na témata v oblasti prodejních dovedností a vedení lidí. Dále se věnuje osobnímu poradenství.

Ladislav Habásko
Ladislav absolvoval dlouhodobý akreditovaný vzdělávací program Life and Business coaching – Coaching Development Ltd. (trénink akreditovaný Mezinárodní Federací koučů ICF). Dále prošel celou řadou kratších tréninků od Komunikačních dovedností přes, Profesionální instruktor teambuildingu, Outdoor activity instructor, SHL Osobnostní diagnostika, zpracování informací a prezentace výsledků, přes Leadership Grid a další.
Zabývá se tréninkem a koučovámím pracovních týmů, teambuildingem a koučováním jednotlivců.
Jeho přednostmi jsou orientace na klienta, kombinace zážitkové pedagogiky a koučovacích přístupů a zaměření na konkrétní akční kroky a metody napomáhající jejich dosahování.
Ve volné čase vymění kravatu za staré rifle, fixy za tesařskou sekeru a s chutí opravuje roubenou vesnickou usedlost z roku 1748.

Mgr. Markéta Mráziková-Pellarová
Již téměř čtvrtstoletí se věnuje herectví, především v oblasti alternativního a loutkového divadla. Na katedře ALD – DAMU v Praze absolvovala v roce 1994. Kromě práce ve svém oboru spolupracuje od roku 2008 se společností POSITIVE jako lektor na programech zaměřených na práci s hlasem, rétoriku, přesvědčivou argumentaci a další komunikační dovednosti.
Je pro ni velmi inspirující setkávat se s účastníky z rozličných pracovních oborů, s rozmanitými osobnostními styly, různými životními příběhy a předávat jim svoje nabyté zkušenosti ze svého řemesla i života.

Mgr. Robert Stuchlík
Certifikovaný somatický kouč, psychoterapeut a lektor. Po 15 letech vedení rozvojových projektů ve firmách si všiml, že v běžném rozvoji zaměstnanců opomíjíme zaměřit se na jeden z nejdůležitějších zdrojů energie – naše tělo. Pomáhá proto svým klientům objevit poselství těla a jeho moudrost v souvislosti se stravovacími návyky. Robert je akreditovaný výživový poradce, člen Aliance výživových poradců ČR. Mimo jiné absolvoval výcviky Cvičitel zdravotní tělesné výchovy a jógy, SUR - pětiletý psychoterapeutický výcvik, Výcvik v somatickém koučování a Prohloubené základy body-psychoterapie.

Mgr. Vítězslav Prukner, Ph.D.
Vystudoval Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, na Univerzitě Palackého získal doktorský titul.
V minulosti řadu let pracoval na obchodních a manažerských pozicích ve významné farmaceutické firmě. V posledních letech působí na akademické půdě a své teoretické znalosti a praktické zkušenosti zúročuje při práci lektora a kouče. Specializuje se zejména na manažerské, obchodní a komunikační dovednosti. S firmou POSITIVE spolupracuje již od r. 2002, podílí se na významných projektech např. pro společnosti Hornbach, Shell, DHL, Všeobecná zdravotní pojišťovna, Orea Hotels.
RNDr. Ladislav Dvořák, CSc.
Vystudoval MFF UK, dále se věnoval psychologii. Absolvoval Gestalt psychoterapeutický výcvik a více než deset let vedl psychoterapeutické výcviky. Zároveň pracoval ve firmách jako kouč, trenér a konzultant. Je členem Evropské asociace pro Gestalt terapii, je držitelem certifikátu G.P.O. (Gestalt Practitioner in Organizations) a je akreditovaný profesionální kouč (ČAKO). Je autorem řady odborných článků z oblasti manažerských dovedností a garantem výcviku v Gestalt koučinku. S firmou POSITIVE spolupracuje již 25 let zejména v oblasti rozvoje manažerských dovedností a koučování. Vedl řadu dlouhodobých úspěšných projektů např. pro společnosti ČSOB, Slovenská sporitelna, Laufen a Roca, BBraun, Škoda Auto.

MgA. Martin Vasquez, Ph.D.
Vystudoval Divadelní fakultu AMU v Praze, později získal doktorský titul na JAMU v Brně, absolvoval akreditovaný program lektorské dovednosti. Jeho specializací jsou tréninky v oblasti komunikace, prezentace a rétoriky. Pro vedení těchto programů získal bohaté zkušenosti jako herec a moderátor. Lektorské činnosti se věnuje od roku 2003, kdy také navázal spolupráci s POSITIVE. Působil v projektech např. pro společnosti CzechInvest, Česká spořitelna a Allianz.

Mgr. Petr Růžička
Petr absolvoval psychologii na Filosofické fakultě UK v Praze. Je akreditovaným koučem České asociace koučů, členem České asociace koučů, trenérem a konzultantem. Působí též jako klinický psycholog, psychoterapeut, rodinný terapeut a supervizor. Osm let v manažerské pozici mu přineslo bohaté zkušenosti s rozvojem organizace a s rozvojem a vedením lidí.
V současnosti pracuje jako individuální a týmový kouč, facilitátor, lektor a konzultant. Specializuje se na růstové a transformativní koučování TOP managementu, design a implementaci firemních, týmových a individuálních projektů snížení stresové zátěže, na optimalizaci řízení času, vedení lidí, rozvoj pozitivního myšlení a pozitivní komunikace a work-life-ballance programy. V letech 2009 – 2012 byl členem Stavovské rady České asociace koučů. Kontinuálně se vzdělávám v oblasti koučování a aplikované psychologie – konference a workshopy v ČR i zahraničí.
Ve volném čase se věnuje rodině, józe, volejbalu a komponování relaxační hudby.

Ing. Attila Csergö
Vystudoval vysokou školu v Košicích. Strávil několik let v USA, kde pracoval jako finanční konzultant významné společnosti. Obchodní dovednosti si Attila osvojil již během svého působení v Americe. Později pracoval na top pozicích různých společností, kde bylo vyjednávání jeho denní náplní. Je připraven Vám předat své obchodnické tipy a triky, které za více než 20 let nasbíral.
Mgr. Jaroslava Švarcbachová
Je absolventkou Matematicko fyzikální fakulty UK v Praze - oboru matematiky, informatiky a didaktiky. Deset let ve vrcholové manažerské pozici jí přineslo bohaté zkušenosti s řízením projektů a s rozvojem a vedením lidí. V současnosti pracuje jako individuální a skupinový/týmový kouč, facilitátor a mediátor konfliktů. Je certifikovaným systemickým koučem se zaměřením na individuální, týmové i skupinové koučování. Specializuje se na podporu tvorby týmové, projektové či firemní strategie a na mediaci firemních konfliktů.
Je členkou prezidia České asociace koučů (ČAKO) a podílí se aktivně na kultivaci koučování v ČR.

PhDr. Jan Benda
Jan je expert na emoce s 15 letou praxí v oblasti psychoterapie a 9 letou praktickou zkušeností v koučování manažerů a vedení soft-skills tréninků pro korporátní klienty. Zaměřuje se na rozvíjení sebeuvědomění, laskavosti k sobě, mindful leadershipu a schopností intuice a emoční inteligence.
Prošel tréninkem satiterapie, Pesso terapie (PBSP), výcvikem pro práci se změněnými stavy vědomí a řadou dalších kurzů. Nějakou dobu žil jako buddhistický mnich na Srí Lance. Vědění, které získal díky meditační praxi, aplikuje jak v klinické práci, tak i při práci s manažery a ve školeních soft–skills.
Ve volném čase rád podniká výlety do přírody i delší cesty do Asie. Rád tráví čas s rodinou a věnuje se zahradničení.
Interní tým
Ing. Lada Haisová
Na VŠE Praha dokončila inženýrské studium v oboru finance. V rámci studia sbírala zkušenosti především jazykové v různých koutech světa. V 90. letech působila ve významné vládní agentuře, kde získala velké zkušenosti především v reprezentaci České republiky v zahraničí a v jednání s významnými představiteli politické a byznys sféry. Několik let působila na marketingových a obchodních pozicích významných společností finanční a poradenské oblasti. Lada do firmy POSITIVE nastoupila v roce 1998 jako Sales Manager, od roku 2000 zastávala funkci ředitelky společnosti. Od roku 2009 se stala spolumajitelkou a jednatelkou firmy. Mimo řízení společnosti se podílí na projektech pro významné zákazníky. Mluví anglicky, italsky a rusky.
Lucie Idel Nachtigalová
Do společnosti POSITIVE nastoupila v roce 2005 s aktuální zkušeností z pozice manažerky kontaktního centra služeb významné telekomunikační společnosti. Lucie je odpovědná za vedení tréninků, jejich přípravu a průběžnou inovaci vzdělávacích modulů. Současně plní roli garanta vzdělávacích a poradenských projektů při spolupráci s externími spolupracovníky. Lektorskou činností se zabývá od roku 1995. Při své práci staví na zkušenostech z praxe. V manažerských trénincích využívá vlastní případové studie z vedení různě velkých týmů napříč obory. Dlouholetou obchodní a lektorskou praxi přenáší do tréninku prodejních a komunikačních dovedností. Dlouhodobě usiluje o to, aby trénink byl především praktický. Teoretické zázemí čerpá z celoživotního vzdělávání, významným zdrojem pro ni je čtyřletá psychoterapeutická fakulta a vzdělávací cyklus Řízení lidských zdrojů. V letech 2006 až do současnosti publikovala desítky odborných článků především v časopisech HR Fórum, HR Management.
Jakub Macoun
Absolvoval ekonomickou VŠ, obor Podniková ekonomika na TU v Liberci a již během studií se začal pohybovat v e sféře obchodu, kde zůstal dodnes . Působil na různých obchodních a manažerských pozicích, například jako m anažer ZC ve skupině ČEZ nebo jako oblastní manažer služeb ve firmě OKAY. Byl také obchodním manažerem v energetice a bankovnictví. Má zkušenosti primárně s B2B a B2C prostředím a řídil i několik prodejních Call Center.
V POSITIVE nastoupil od ledna 2025 na pozici Sales Manager & Trainer a je tak zodpovědný za obchodní aktivity, péči o zákazníky, spolupráci na tvorbě obsahu a podpoře lektorů a sám vede kurzy.
Michal Sedláček
Michal vystudoval management a ekonomiku. Ve vzdělávání dospělých se pohybuje od roku 2007. Svoje profesní zkušenosti nasbíral v největší soukromé vzdělávací společnosti EDUA Group, kde se věnoval náboru lektorů, monitoringu kvality a vedl tým koordinátorů a metodiků. Následně prošel velkými českými korporáty (Skupina ČEZ, Letiště Praha), kde pracoval na klíčových rozvojových projektech, katalogovém vzdělávání, systému interního mentoringu a zastřešoval komplexně talentový program. Na letišti řídil projekt CX Akademie, který byl zaměřen na rozvoj zaměstnanců během covidové krize. V POSITIVE nastoupil od srpna 2024 na pozici Product & Business Development Managera a je tak zodpovědný za oblast tvorby nových produktů, metodickou podporu lektorů a rozvíjení byznysu.
Lucie Šmarcová (roz. Tokaryková)
V listopadu 2014 nastoupila po mnohaleté praxi do společnosti POSITIVE, kde zastává pozici Account / Project manager. Obsahovou náplní této pozice je kvalitní vedení a organizace tréninkových programů, komunikace s klienty a lektory. Lucie má na starost také organizaci eventů (Snídaně s hostem, Setkání s inspirací, aj.) a konferenci ZÁKAZNÍK 2030. www.zakaznik2030.cz
Monika Putalová
Monika působí na pozici Projektové koordinátorky od podzimu roku 2021. Má na starosti přípravu a realizační proces tréninkových programů, komunikaci s klienty a lektory. Vystudovala Provozně ekonomickou fakultu na ČZU v Praze, obor Provoz a ekonomika. Část studia strávila ve Švédsku a později vycestovala do Austrálie, kde se věnovala především studiu anglického jazyka. Monika má zkušenosti z oblasti produkce, organizace projektů a podpory týmů.